OD 01.01.2021. UVOĐENJE QR KODA ZA PLAĆANJE GOTOVINOM I RAČUNE KOJI PODLIJEZU FISKALIZACIJI
Prema Zakonu o fiskalizaciji (članak 27.) kupci te svi primatelji računa, za koje je izvršen postupak fiskalizacije, mogu provjeriti je li njihov račun prijavljen Ministarstvu financija, Poreznoj upravi, u roku od 30 dana od dana izdavanja računa.
Upravo iz tih razloga uvodi se ispis QR koda na računima koji će ubrzati i olakšati kupcima mogućnost provjere računa, a samim time omogućiti i bolju kontrolu. QR kod iskazan na računu vrlo jednostavno će se očitati mobilnim uređajem u aplikaciju za provjeru podataka Porezne uprave.
Pretpostavka je da će se obvezom ispisa QR koda na računima povećati broj kupaca koji će iste plaćati mobilnim uređajem, što će u određenoj mjeri pridonijeti digitalizaciji u platnom prometu.
Koje sve podatke QR kod mora sadržavati na računima?
Prema Pravilniku o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 70/2020), QR kod mora sadržavati minimalno sljedeće podatke:
Pri određivanju QR koda koristi se QR kod model 1 ili model 2, a mora biti minimalno veličine 2 puta 2 centimetra pri čemu prazan prostor sa svih strana QR koda mora biti minimalno 2 milimetara. QR kod mora imati minimalno »L« (ECC level) razinu korekciju greške.
Također, prema prethodno navedenome Pravilniku, QR kod mora biti usklađen sa standardom ISO/IEC 15415 te na računu ne smije biti ispisan na slici ili logu kao niti sadržavati sliku ili logo.
Pritom je važno napomenuti da prema Zakonu o fiskalizaciji u prometu gotovinom (članak 9. NN 106/18, 121/19), obveznici fiskalizacije koji ostvareni promet naplaćuju sredstvom koje se ne smatra prometom gotovine nisu dužni iskazati QR kod na računu.
(c) 2019 PROFORTIS - Powered by VIRO ITS.