U odnosu na dosadašnje odredbe Zakona o porezu na dohodak, bitne izmjene koje se predlažu ovim Prijedlogom Zakona jesu:
Propisivanje utvrđivanja dohotka kao godišnjeg dohotka i konačnog dohotka. Godišnjim se dohotkom smatra dohodak koji ima izvor u primicima od nesamostalnog rada, samostalne djelatnosti i drugim primicima, osim primitaka koji se smatraju konačnim dohotkom. Godišnji dohodak će se utvrđivati putem godišnje porezne prijave ili posebnog postupka utvrđivanja godišnjeg poreza na dohodak i prireza porezu na dohodak, a godišnji porez plaćat će se po poreznim stopama od 24% i 36% ovisno o visini porezne osnovice i to na način da se porezna stopa od 24% primjenjuje na godišnju poreznu osnovicu do visine 210.000,00 kuna, a porezna stopa Ako porezni obveznik ostvari primitke po osnovi drugog dohotka do visine peterostrukog iznosa osnovice osobnog odbitka, isti bi se oporezivao samo godišnjom stopom od 24%. Konačnim dohotkom se, prema Prijedlogu zakona, smatra dohodak koji ima izvor u primicima od imovine i imovinskih prava, kapitala i osiguranja te se isti, ovisno o izvoru, oporezuje po jedinstvenim poreznim stopama od 12%, 24% i 36%, a porezni obveznici po osnovi tako ostvarenog dohotka neće imali mogućnost korištenja osobnog odbitka niti podnošenja godišnje porezne prijave. Konačnim dohotkom smatra se i dohodak po osnovi povrata doprinosa i dohodak ostvaren po osnovi razlike vrijednosti imovine i visine sredstava kojima je stečena, a porez se po osnovi tako ostvarenog dohotka plaća po stopi od 36%.
Porezni obveznici koji obavljaju samostalnu djelatnost ugostiteljstva i/ili trgovine, dohodak i porez na dohodak će moći plaćati u paušalnom iznosu uz ostale propisane uvjete.
Povećat će se i prag do kojeg porezni obveznici mogu dohodak i porez na dohodak utvrđivati u paušalnom iznosu te će time porezni obveznici moći dohodak i porez na dohodak utvrđivati u paušalnom iznosu ako ne ostvare ukupni godišnji primitak veći od iznosa propisanog za obvezni ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost prema Zakonu o porezu na dodanu vrijednost.
Mogućnost utvrđivanja i plaćanja poreza na dohodak u paušalnom iznosu omogućit će se i za porezne obveznike - nerezidente upisane u registar obveznika poreza na dodanu vrijednost čija vrijednost isporuka u prethodnoj kalendarskoj godini nije bila veća od iznosa propisanog za obvezni ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost prema Zakonu o porezu na dodanu vrijednost, uz ispunjenje ostalih uvjeta te uvjeta propisanih posebnim propisima.
Plaćanje predujma poreza na dohodak od nesamostalnog rada24 % i 36%na način da se porezna stopa na dohodak obračunavati i poreznim obveznicima - umirovljenicima, ali tako obračunani predujam poreza na dohodak će se umanjivati za 50%. Predujam poreza na dohodak, umanjit će se za 50% i poreznim obveznicima koji imaju prebivalište i borave na području jedinica lokalne samouprave razvrstanih u I. skupinu po stupnju razvijenosti prema posebnom propisu o regionalnom razvoju Republike Hrvatske i na području Grada Vukovara utvrđenog prema posebnom propisu o obnovi i razvoju Grada Vukovara kako bi se dodatno poticao razvoj područja koja znatno zaostaju za nacionalnim prosjekom.
Propisuje se povećanje . Osnovni osobni odbitak izračunan je primjenom koeficijenta 1,5 na osnovicu osobnog odbitka koja iznosi 2.500,00 kuna. Tako dobiveni iznos (3.750,00 kuna) zaokruživat će se na stoticu te će se iznos
Daje se dodatno pojašnjenje postupka podnošenja godišnje porezne prijave i posebnog postupka utvrđivanja godišnjeg poreza na dohodak i prireza porezu na dohodak čime se otklanjaju određene nejasnoće vezane uz primjenu Zakona.
Usklađivanje pojedinih odredbi s odredbama Zakona o radu (Narodne novine br. 93/14.) i Zakona o osiguranju potraživanja radnika u slučaju stečaja poslodavca (Narodne novine br. 86/08., 80/13. i 82/15.) na način da se propiše da prema primitku od kojeg se prema odredbama Zakona o porezu na dohodak utvrđuje dohodak od nesamostalnog rada, a poslodavac ili isplatitelj primitka ili plaće na dan dospjelosti primitak nije isplatio, a istovremeno je, sukladno odredbama Zakona o radu, obvezan dostaviti radniku obračun iznosa koje je bio dužan isplatiti, predujam poreza na dohodak od nesamostalnog rada obračunava se i dospijeva na naplatu istovremeno s dostavom obračuna radniku o dospjelom, a neisplaćenom primitku.